Flash CS4 ile Hesap Makinesi Yapımı Resimli Anlatım
File-New ile dosyamızı açmaya başlıyoruz.
Karşımıza gelen ekrandan actionscript 2.0’ı seçiyoruz.
Daha sonra çalışma alanımıza static text türünde Sayı1 ve Sayı2 yazalım ve karşılarına input text türünde kullanıcı tarafından veri girilecek alanlar ekleyelim.Bu veri girilecek alanların verilerini daha sonra çekebilmek için properties panelinde bulunan Variable kısmına Değişken ismi girilir.
Daha sonra çalışma alanımıza Buton şekilleri ekliyoruz ve bu şekillere sağ tıklayıp Convert to Symbol e tıklayıp karşımıza gelen alandan buton seçilir ve butonumuzun adı verilir.
Butonlar toplama-çıkarma-çarpma-bölme-mod alma için toplam 5 tane olacak şekilde çoğaltılır ve üstüne Static Text Türünde + - * / Mod Yazılır. Aynı zamanda ekrana sonucu yazmak için static text türünde sonuç yazılır ve karşısına sonucu yazmak için Dynamic Text türünde boş bir alan konulur. Bu Text in Properties panelinde bulunan Variable kısmına bu alanın adını yazalım.
Şimdiki bölümde butonlara sağ tıklayıp Actions a tıklayalım ve gelen pencereye verdiğim kodları yazalım.Dikkat:Bu işlemi tüm butonlar için yapmalıyız.
+ Butonu:
on(press){ Sonuc=Number(Sayi1)+Number(Sayi2); }
- Butonu:
on(press){ Sonuc=Number(Sayi1)-Number(Sayi2); }
* Butonu:
on(press){ Sonuc=Number(Sayi1)*Number(Sayi2); }
/ Butonu:
on(press){ Sonuc=Number(Sayi1)/Number(Sayi2); }
Mod Butonu:
on(press){ Sonuc=Number(Sayi1)%Number(Sayi2); }
Projemizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Aşağıda projemizin çalışır halini bulabilirsiniz.
Projemizin Çalışır Hali:
Projemiz Hakkında Anlamadığınız Bir Bölüm Yada Geliştirdiğiniz Projede Hata Alırsanız Yorum Ekle Bölümünden Yazın En Kısa Sürede Cevaplamaya Çalışırım.İyi Çalışmalar...
Seyfettin KAHVECİ
Balıkesir Üniversitesi
NEF-BOTE
Uzun süredir yorumlara cevap veremediğim için sistem yeni yorumlara kapatılmıştır. Anlayışınız için teşekkürler. |
|