Flash ile Adım Adım Uçak Oyunu Yapımı(Resimli Anlatım)


21.09.2012-21:30 Tarihinde Eklendi.
www.seyfettinkahveci.com Derecelendirme: 10 / 10 Oy Sayısı: 16005677Toplam Puan: 63270 / Yorum Sayısı: 412005677 adet.


Merhaba arkadaşlar  bu yazımda sizlere Flash programı adım adım küçük bir uçak oyunu yazmayı anlatmaya çalışacağım. Öncelikle flash projenizi Action Script 2 Modunda açınız. Daha sonra aşağıda gördüğünüz gibi bir resim üzerine gizli buton ekleyiniz. Gizli buton Nasıl mı yapılır? İnsert menusunden NewSymbol e girin karşınıza gelen ekrandan name alanına butonun adını girin ve type bölümünü button seçip ok a tıklayın.
İnsert menusunden NewSymbol e girin karşınıza gelen ekrandan name alanına butonun adını girin ve type bölümünü button seçip ok a tıklayın.İnsert menusunden NewSymbol e girin karşınıza gelen ekrandan name alanına butonun adını girin ve type bölümünü button seçip ok a tıklayın.

Şimdi hit alanına gelinceye kadar f6 ya basın ve gizli butonunuzun almasını istediğiniz şeklini çalışma alanına çiziniz.
Şimdi hit alanına gelinceye kadar f6 ya basın ve gizli butonunuzun almasını istediğiniz şeklini çalışma alanına çiziniz.
Ve gizli butonumuz kütühaneye eklendi şimdi onu oradan sürükle bırak yöntemiyle kullanmak istediğimiz yere bırakalım.

Ve gizli butonumuz kütühaneye eklendi şimdi onu oradan sürükle bırak yöntemiyle kullanmak istediğimiz yere bırakalım.

Şimdi çalışma alanımız için bir gizli butonu başarıyla oluşturmuş bulunmaktayız. Bu buton bizim Sceneler arası geçişimizi sağlayacaktır. Şimdi sayfaya yeni bir Scene ekleyelim.Scene eklemek için Insert menusunden Scene'e tıklayın. Sayfaya toplam 2 Scene ekleyin.
Şimdi sayfaya yeni bir Scene ekleyelim.Scene eklemek için Insert menusunden Scene'e tıklayın.

Şimdi Scene 1 e Geçin.
Sceneler arası geçiş

Şimdi küphanemize 1 adet kazanma,1adet kaybetme,1adet uçak sesi ve 1 adet patlama sesini kütüphanemize sürükle bırak yöntemiyle ekliyoruz.
Şimdi küphanemize 1 adet kazanma,1adet kaybetme,1adet uçak sesi ve 1 adet patlama sesini kütüphanemize sürükle bırak yöntemiyle ekliyoruz.

Daha sonra eklenilen müziklerden birine sag tıklayıp properties e basıyoruz ve ekrana gelen pencereden advanced'e basıyoruz ve form aşağıya açılıyor orada bulunan linkage alanına müziğin türünün adını yazınız. patlamasesi->Patlama,kazanma sesi->kazan,ucus sesi->ilk,patlama sesi->bitis isimlerini benim belirttiğim şekilde koyun aksi takdirde sesler çalmayacaktır.

Daha sonra eklenilen müziklerden birine sag tıklayıp properties e basıyoruz ve ekrana gelen pencereden advanced'e basıyoruz ve form aşağıya açılıyor orada bulunan linkage alanına müziğin türünün adını yazınız. patlamasesi->Patlama,kazanma sesi->kazan,ucus sesi->ilk,patlama sesi->bitis isimlerini benim belirttiğim şekilde koyun aksi takdirde sesler çalmayacaktır.

Timeline panelinde 1.frame'e sağ tıklayıp actions a basın.
Timeline panelinde 1.frame'e sağ tıklayıp actions a basın.

Aşağıda verdiğim kodları gelen ekrana yapıştırın.

stop();
var ses:Sound = new Sound();
ses.attachSound("ilk");
ses.start(0,500); 

Daha sonra az önce oluşturduğumuz gizli butona sağ tıklayıp actions a girip aşağıdaki kodları yapıştırın.

on(press){
	gotoAndStop("Scene 2",1);
}

Şimdi scene 2 ye geçin ve 2 adet dynamic text ekleyin. Bu iki text'in variable i sırasıyla PuanSonuc ve SaniyeSonuc yapın.
Şimdi scene 2 ye geçin ve 2 adet dynamic text ekleyin. Bu iki text'in variable i sırasıyla PuanSonuc ve SaniyeSonuc yapın.

Şimdi çalışma alanına bomba resmi ekleyin ve sağ tıklayın Create Motion Tween e tıklayıp name bomba type motion tween olacak şekilde ayarlayıp ok'a basın.Daha sonra oluşturulan movie clipe tıklayıp properties'de aşağıdaki resimde gösterilen alana Ates_mc adını verin.Aynı şekilde uçak resminide çalışma alanına ekleyin ve aynı işlemi uçağada uygulayın uçağın adı ucak_mc olacak şekilde ayarlayın.

Şimdi çalışma alanına bomba resmi ekleyin ve sağ tıklayın Create Motion Tween e tıklayıp name bomba type motion tween olacak şekilde ayarlayıp ok'a basın.Daha sonra oluşturulan movie clipe tıklayıp properties'de aşağıdaki resimde gösterilen alana Ates_mc adını verin.Aynı şekilde uçak resminide çalışma alanına ekleyin ve aynı işlemi uçağada uygulayın uçağın adı ucak_mc olacak şekilde ayarlayın.

Bu scene de kütüphanede bulunan gizli butonu sürükle bırak yöntemiyle ekleyin ve butona sağ tıklayın Actions'a basın ve karşınıza gelen ekrana aşağıda verdiğim kodları yapıştırın.

on(keyPress "<Left>"){
	if(ucak_mc._x>=75){
		oyna=Math.ceil(gidis);
		if(oyna>25)oyna=25;
	ucak_mc._x-=oyna;
	}
}
on(keyPress "<Right>"){
	if(ucak_mc._x<=690){
		oyna=Math.ceil(gidis);
		if(oyna>25)oyna=25;
	ucak_mc._x+=oyna;
	
	}
}
on(keyPress "<Down>"){
	if(ucak_mc._y<=550){
		oyna=Math.ceil(gidis);
		if(oyna>25)oyna=25;
	ucak_mc._y+=oyna;
	}
}
on(keyPress "<Up>"){
	if(ucak_mc._y>=258){
		oyna=Math.ceil(gidis);
		if(oyna>25)oyna=25;
	ucak_mc._y-=oyna;
	}
}

on(keyPress "<Space>"){
	k++;
	attachMovie("atessacma_mc","yeni"+k,k);
	this["yeni"+k]._y=ucak_mc._y-100;
	this["yeni"+k]._x=ucak_mc._x;
	
	
}

Şimdi içinde bulunduğumuz Scene2nin 1.frame'ine sağ tıklayın sağ tıklayın Actions'a basın ve karşınıza gelen ekrana aşağıda verdiğim kodları yapıştırın.

stop();
var atesHizi=5;
var k=0;
var gidis=10;
var oyna=0;
ses.stop();
 _global.Puan=0;
 _global.Durum="";
 _global.zaman = 0;
PuanSonuc=Puan;
SaniyeSonuc=zaman;
zamanf = function(){
_global.zaman++;
SaniyeSonuc=zaman;
atesHizi+=_global.zaman/210;
gidis+=_global.zaman/20;
if(_global.zaman>=60){
	Durum=" Tebrikler";
	gotoAndPlay("Scene 3",1);
	clearInterval(countupInterval);
}
}
 countupInterval = setInterval(zamanf,1000);
onEnterFrame = function ()
{
	
	if(Ates_mc._y>600){
		Durum=" Game Over ";
		gotoAndPlay("Scene 3",1);		
	}
	else if (Ates_mc._y < 650)
	{
		Ates_mc._y=Ates_mc._y+atesHizi;
	}
	else
	{
		Ates_mc._y = 0;
		Ates_mc._x = random(620) + 80;
	}
	if(Ates_mc.hitTest(ucak_mc)){	
		Durum=" Game Over ";
		gotoAndPlay("Scene 3",1);
	}
	if(Ates_mc.hitTest(this["yeni"+k])){
		Ates_mc._y = 0;
		Ates_mc._x = random(620) + 80;
		this["yeni"+k].removeMovieClip();
		Puan+=(60-_global.zaman)*100;
		var ses:Sound = new Sound();
		ses.attachSound("Patlama");
   		ses.start(0,0); 
		
		PuanSonuc=Puan;
		
	}
};

Şimdi Scene3'ümüze geçelim.Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi siteye 3 adet dynamic text ekleyin ve Variable alanlarını sırasıyla Durum, Puan, Zaman yapın.
Şimdi Scene3'ümüze geçelim.Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi siteye 3 adet dynamic text ekleyin ve Variable alanlarını sırasıyla Durum, Puan, Zaman yapın.
Ve geldik şuan son aşamaya Scene3 un 1 frame 'ine sağ tıklayın sağ tıklayın Actions'a basın ve karşınıza gelen ekrana aşağıda verdiğim kodları yapıştırın.

Durum=Durum;
Puan=Puan;
Zaman= _global.zaman;
stop();
var muzik;

if(Durum==" Game Over "){
	muzik="bitis";
}else{
	muzik="kazan";
}
var ses:Sound = new Sound();
		ses.attachSound(muzik);
   		ses.start(0,0);  		
		

Evet şimdi minik uçak oyunumuzu başarıyla oluşturmuş olduk.
Projemizin Çalışır Hali


Arkadaşlar bu konuda veya geliştirdiğiniz projede anlamadığınız bölüm olursa Yorum Ekle den yazın en kısa sürede cevaplamaya çalışırım.İyi Çalışmalar.

Seyfettin KAHVECİ
Balıkesir Üniversitesi
NEF-BOTE



Yazının tamamının kopyalanması yasaktır. En baştaki birkaç paragrafı kopyalayıp, yazıya link verebilirsiniz. Aksi durumda uyarılmaksızın yasal yollara gidilecektir.

Uzun süredir yorumlara cevap veremediğim için sistem yeni yorumlara kapatılmıştır. Anlayışınız için teşekkürler.
Yorumlar
Ad Soyad:Murat BEKTAŞŞehir:Zonguldak
Tarih:15.01.2014
Soru Güzel bir ders. teşekkürler.
Cevap Ben teşekkür ederim iyi çalışmalar.