Flash AS2 İle Klavyeden Basılan Son Tuşu Algılama ve Girilen Karakterleri Tek Tek Ekrana Yazdırma Örneğimiz
Çalışma sayfamızı as2(action script 2) tipinde açıyoruz. Sayfamıza 2 Adet dinamic text,1 adet input text, 3 adette static text ekleyip ve bir kare cizip kareyi movieclip yapıyoruz. Textlerin Özellikleri :
1 Adet input text: Variable:Veri_txt yazıyoruz
3 Adet static text: İçine aşağıdaki resimde verdiğim yazıları yazıyoruz
2 Adet Dinamic Text:1. için Variable:Sonuc_txt -2. için Variable:Karakter_txt olmalıdır.
Kare yi Çizdiğimiz Movie Clip in Özelliği: instance name:Moviem_mc olmalıdır.
Bu Özellikleri Sayfamızda Resim Üzerinde Ayrıntılı Görelim:
Sayfamızda gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra çalışma sayfamızın 1.frame ne aşağıda verdiğim kodları yazıyoruz.
Kodlar:
k=1;//değişkenler tanımlanıyor l=1;//değişkenler tanımlanıyor Veri_txt.text=" "; //alanların içinin boş görünmesi sağlanıyor Karakter_txt.text=" "; //alanların içinin boş görünmesi sağlanıyor onEnterFrame=function(){ //frame i sürekli yenile if( Key.isDown(Key.getCode()) and Key.getCode()>=48 and Key.getCode()<=90) { //klavyeden bir tuşa basıldıysa ve bu tuş harf ve rakamsa if(l==2 and Veri_txt.length==5){break; //eğer 5 karakteri geçtiyse bu kodları kır ve en başa dön } else{ //5 karakter dolmasıysa l=1;//değişkenin değeri tanımlanıyor Karakter_txt=Veri_txt.length; //Karakter_txt dinamic Textine girilen Verinin uzunluğu yazılıyor Sonuc_txt=Veri_txt; //sonuc_txt içine kullanıcının girdiği veriler yazılıyor Moviem_mc.duplicateMovieClip("yeni"+Veri_txt.length, Veri_txt.length); //moviem_mc adlı oluşturduğumuz movie clipi kopyalıyoruz this["yeni"+Veri_txt.length]._x=100*Veri_txt.length; //kopyalanan yeni movieclip in x koordinatı belirleniyor this["yeni"+Veri_txt.length]._y=200; //kopyalanan yeni movieclip in y koordinatı belirleniyor _root.createTextField("yeni_txt"+Veri_txt.length, Veri_txt.length+30,100*Veri_txt.length+5, 202,20,20); //yeni_txt adında bir text kutusu oluşturuluyor this["yeni_txt"+Veri_txt.length].text=chr(Key.getCode()); //oluşturulan yeni textin içine kullanıcının girdiği karakter basılıyor bicim= new TextFormat(); //bicim adında bir yazı formatlama nesnesi yaratılıyor bicim.color=0xffffff; //bicim İn rengi beyaz olacak this["yeni_txt"+Veri_txt.length].setTextFormat(bicim); //oluşturulan yeni_txt dosyasının biçimi belirleniyor k++;//değişkenin değeri 1 arttırılıyor }//5 karakter dolmasıysa sonu if(Veri_txt.length==5)l=2; //veri_txt input text alanının uzunluğu 5 ise l yi 2 yap }//klavyeden bir tuşa basıldıysa ve bu tuş harf ve rakamsa sonu }//frame i sürekli yenile sonu
Projemizin Çalışır Hali:
Kodlarla ilgili anlamadığınız veya geliştirdiğiniz projeyle ilgili herhangi bir sorununuz olursa Yorum Ekle bölümünden yazın en kısa sürede cevaplamaya çalışırım.İyi Çalışmalar.
Seyfettin KAHVECİ
Balıkesir Üniversitesi
NEF-BOTE
Uzun süredir yorumlara cevap veremediğim için sistem yeni yorumlara kapatılmıştır. Anlayışınız için teşekkürler. |
|